1 april 2014

Hej kattbloggen!

En okänd helsvart hane håller serenad alldeles utanför fönstret jag sitter vid. Där sitter han och ylar ut all sin otillfredsställda lusta. Jesus så enerverande!!!
Den steriliserade gamla grevinnan Misha sitter på fönsterblecket och bevakar honom strängt och ger ifrån sig föraktfulla små morrningar då och då.
Zelda, den löpska hyndan, har nyss kommit in och ljudligt slafsat i sig all mat i skålen, och ligger nu antagligen i fåtöljen och tar igen sig efter dagens sexorgier.
Åh vad jag hoppas på kattungar inom en snar framtid - komsi komsi! Zelda verkar också längta (eller så är det bara som jag hoppas) - jag har en stickad "hårig" tröja som hon gillar. Hon biter tag i en ärm och släpar sedan runt den i hela lägenheten.
Jahapp, nu var det slut på vilandet för lilla fröken. Nu står hon vid ytterdörren och låter nästan lika illa som den svarta tenoren här nedanför. Lika bra att gå och släppa ut henne, hon ger sig inte innan dess.
Hejdå kattbloggen!

Jag skulle älska att ha den här som tapet.

2 kommentarer:

Anne sa...

Spännande - hoppas på att få se kattungar längre fram då.. :)

Linda sa...

Jag med, hoppas hoppas innerligt!