9 maj 2014

Kattlycka!

Åh, förresten - nu är jag säker på att Zelda väntar bebisar! OH JOY!!!
Hennes tuttisar har växt och blivit rosaröda och hon har tappat päls runtom dem. Hon äter som en häst, ibland sitter hon mittemellan skålen med burkmat och skålen med torrfoder och växlar mellan dem... Varje gång jag äter någonting sätter hon sig bredvid och stirrar drömskt på min mat. Hon vill inte vara ute lika ofta utan ligger hellre och jäser inomhus. Jag tycker hon blir rundare för varje dag och hon kan bli sur och börja morra om jag klappar henne försiktigt på magen.
Åh, kattlycka! Mina älskade muppar!
Att Misha igår kräktes på en väska (hon är semilånghårig, det spelar ingen roll hur mycket jag borstar henne, hårbollar kommer upp ändå och som vanligt duger det inte att göra det på golvet, antingen ska det göras i min säng eller som i det här fallet en väska) och Zelda satt på det nyligen dammsugna och svabbade köksgolvet och släpade röven efter sig för att lämna ett brunt spår gör inte så mycket...

Inga kommentarer: