28 maj 2014

Lalalalalaaa!

Hej bloggen, här sitter jag och smuttar på ett glas vitt! Smuttar som i häller-i-sig-ett-fullt-dricksglas-på-en-gång alltså. Vad är det för mening med att dra ut på berusningen...? Uppenbarligen är jag bland de få människorna i världen som inte dricker alkohol för att det är gott, utan för att bli full. Ska snart träffa tidigare nämnda man, därav detta nödglas, jag är nervös. Trots att vi sågs så sent som iförrgår. Åh, fjärilar i magen deluxe! Det var ett tag sedan, men nog känner jag igen den här känslan. Och jag måste nog höja litiumet, nu är det likadant som det var precis innan jag började. Igång som ett brandlarm i 30 timmar, halvslumra med ena ögat öppet på The Big Bang Theory i tre timmar, nu igång igen. Angående tidigare nämnda man så har han förutom tidigare nämnda åtråvärda attribut helt fantastiska höga käkben, jag är avundsjuk. Och jag älskar hans accent. Och så dessa seniga underarmar... oh myyy! Kåtslag. Vi bor hundra meter ifrån varandra, ändå har vi aldrig setts förut, trots att vi bor i en sketen bonnahåla med bara några tusen invånare i tätort'n. Jag har ingen lust att bli kär i någon igen, med all ångest och tandagnisslan det innebär, men jag har ännu mindre lust att inte träffa honom igen. Tricky tricky, men det är inget jag orkar tänka på. Dags för en cigg - klädbyte - smink-touch-up.

2 kommentarer:

zelda sa...

No no, du är inte ensam på alkoholpunkten. Finner smaken av alla viner helt vedervärdiga och hinkar bara i mig eländet för att dämpa nervon slash börja våga och hela den där ramsan. Och hade jag också råkat börja få känslor för en karl med höga kindben och gröna ögon så hade jag garanterat legat dubbelvikt över toalettstolen och spytt ut min vånda. Oavsett hur mycket dricka eller benzo jag petat i mig. Hoppas iallafall kvällen med monsterlemmen blev awesome.

Linda sa...

Åh, samma här! Det är ju inte direkt gott som i let's say, Cola Light-gott, även det sötaste vinet finner jag fruktansvärt surt, men jag försöker dricka det minst kalorihaltiga nu för tiden (har börjat ta litium och då är kalorihaltiga grejer a big no-no uppenbarligen, klart man KAN dricka sådant, men jag vill inte gå upp alla de 10 kilona som jag har förlorat genom blod, svett och tårar). Det blev en fin kväll, yes :)