8 april 2014

Hispig

Ofta när jag är helt uppe i varv kommer jag att tänka på en replik från En djävul till granne: "Du är på helspänn, Reub!" Filmen, en skräckkomedi med Tom Hanks i huvudrollen, var en favorit när jag var runt 10. Jag vet inte varför, men denna egentligen totalt meningslösa replik har tydligen borrat sig in i min hjärna. Det är underligt när man tänker på det, att obetydligheter med nästan två decennier på nacken kan fastna så i minnet, men närminnet däremot, det är som ett såll...
Så ja - hispig idag. Rotade fram burken med Alimemazin och delade en kapsel och hällde ut hälften av pulvret, svalde resten. (Inuti kapseln. Häller man pulvret direkt på tungan domnar hela munnen av efter ett tag - obehagligt.) Vågade inte ta en hel nu när jag inte har tagit dem på så många månader och dessutom sovit uselt, då är det risk för att jag är en zombie imorgon. Ain't nobody got time for that...
Nej, dags för mer To Catch a Predator!

Inga kommentarer: