3 april 2014

Nerv-ös

Jag tänkte att idag ska jag tamejfan inte göra någonting, inte boka in eller bestämma ett enda dugg (haha, det låter som att jag är en väldigt upptagen människa, men så är knappast fallet), bara slöa runt i mysbyxor, dricka kaffe i sängen och läsa. Inget gym, ingen tvättstuga eller någonting. Möjligtvis ta itu med diskberget - på sin höjd. Men nu är jag rastlös. Nervös som fan. Vilket knappast lindras av att bälga i sig litervis med kaffe och ginsengbrus. "Max 2 tabletter dagligen", jahaja. Det är ju bara vad jag sköljer ner medicinen med på morgonen...
Jag gjorde dessutom misstaget att googla D-vitaminbrist och läsa den här artikeln och nu nojar jag över att tänderna ska lossna. Google är ett fantastiskt påfund, för alla utom oss hypokondriker. (Dock är ju D-vitaminbristen inte inbillad, utan högst reell.)
Nej, jag måste ta itu med någonting nu.

2 kommentarer:

Anne sa...

Haha, tänker inte klicka. För jag är jätterädd för tänder. Fast har nån skum fobi att det ska växa fram extratänder. Någon gång hade nån mupp lagt upp en länk om just detta på FB - en ovanlig sjukdom att det växer tänder i hela munnen, jag kunde inte sova.. ><

*kram*

Linda sa...

Ingen fara, det var inga hemska bilder eller så, bara en artikel om en kvinna som haft D-vitaminbrist (som jag tydligen också har) som berättade att hon trodde att hon skulle tappa tänderna för att hon kände att de liksom satt... löst. Så där nojade jag igång, extratänder är jag inte så rädd för, men att tappa dem däremot...!
Haha, jag kanske inte ska berätta det här för dig, men jag känner faktiskt en som fick en extratand bakom de övre framtänderna, som han var tvungen att få avlägsnad via kirurgi. Hans pappa hade sparat den, så jag fick se den, men jag ska väl inte brodera ut detaljerna, hehe.
Usch, nu måste jag ju googla fram den där sjukdomen du pratar om, trots att jag är så hypokondrisk -- eller kanske just därför? - är jag sjukt fascinerad av skumma sjukdomar :P Kram!