2 april 2014

Solitary woman

Jag kom att tänka på att det är min avlidne farfars födelsedag idag, så jag ringde farmor för att höra hur det var med henne. Söta lilla farmor, jag gillar henne som fan. Men SOM VANLIGT undrade hon om jag hade skaffat någon pojkvän ännu (trots att mitt senaste förhållande tog slut för bara tre-fyra månader sedan) och SOM VANLIGT svarade jag att "nej, vad ska jag med en sådan till?" Seriöst? Den enda fördelen med ett förhållande som kan jag komma på just nu är sex lite oftare. Och inte ens det räcker i längden - jag tröttnar alltid efter ett tag och börjar fantisera om gräset på den andra sidan... Om gräset är grönare där skiter jag i, jag vill bara ha ombyte. Men det sa jag så klart inget om till farmor, när hon SOM VANLIGT började med sitt "du hittar nog snart någon du blir jättekär i och vill vara med!" Jag orkade inte protestera, utan höll bara med, "hm jo, det har du rätt i, det gör jag nog". Men nej tack. Jag njuter i fulla drag av att vara singel och bo själv med kottarna igen. Något one night stand här och var. Lugn och ro utan bråk, tjafs och svartsjuka. WIN.

Inga kommentarer: